[Csaladtortenet 2] Kossuth díj/ Hazafias Népfront

Zana János jzana9941 at gmail.com
2019. Dec. 11., Sze, 21:27:24 CET

A Kádár-korszak kinevezési rendszeréről sokat lehetne mesélni. A TSZ
elnököket általában a működési területükről választották. A Hazafias
Népfront (a látszat-ellenzék) kinevezettjei akárhonnan odakerülhettek a
működési helyükre. Bár ebben az időszakban gyerek voltam, annyit azért
tudok, hogy a kinevezési rendszer engedékenyebb volt, mint Rákosi korában.
Summa summárum: ha a falujában nincs, akkor akárhol lehet.
Csak egy példa: a szlovák–magyar lakosságcsere után vagyunk tizenöt évvel.
Amúgy az a sejtésem, hogy az Országgyűlés levéltára választ tudna adni a
kérdésre.

--
Családfakutatási postafiók. Keresett nevek: Zana, Ungvári, Mauthner,
Békési, Brachtl, Mojsisovics, Mogyoróssy, Kása