[Csaladtortenet 2] Fwd: Segítséget kérek Ausztráliai kutatáshoz?

István Nyitrai nyitraid at gmail.com
2019. Dec. 20., P, 13:06:53 CET

---------- Forwarded message ---------
Feladó: <csaladtortenet-owner at levlista.theka.hu>

Kedves Levelezőtársaim!

A segítségkérő levelemet, alig három hónapja küldtem a Listára. Tegnap
Franciaországból  S Lajost-tol kaptam az örömteli hírt, amitől majdnem
teljessé vált az 1944-ben eltűnt  Nagybátyám sorsa. Csak röviden Áron
1944.év elején vágott neki a vakvilágnak " megyek Amerikába" jelszóval 1944
novemberében lépet be Németországba. 1950. a Német Vöröskereszt
Markt-Oberdorfi menekült tábor lakója volt. Innen 1950-ben elhajózott
Ausztráliába. A hajón nyelvismeret hiányában, tudatlanul aláírt egy angol
nyelvű szerződést, mely szerint  Ausztráliában bármilyen felajánlott munkát
köteles elfogadni  Ez általában valamilyen fizikai munka volt, Áron művész
lélekként a felajánlott munkákat sorozatosan visszautasította. E tagadás
ott akkor, szerződésszegésnek minősült, ezért bíróság elé állították és
1952-ben  visszatoloncolták Németországba. 1957-ben kért és kapott
Párizsban menekült státuszt  Áron 1977-ben bekövetkezett haláláig Párizsban
élt és festőművészként tevékenykedett. A slusz poén, hogy Párizsban
házasságon kívül 1963-ban született egy fia is, akivel a kapcsolat felvétel
folyamatban van.
Ti  mindannyian megtapasztaltátok, hogy a kutatás során megtalált
információk mekkora örömöt tudnak okozni. Hát én most örömömben majd a
"plafonon" vagyok! Ez egy igazi csapatmunka eredménye. Ezért az önzetlenül
segítő listatársaimnak  Kóródi Juditnak     S  Lajosnak, Móré Máténak  ez
úton mondok köszönetet. Köszönöm Nektek ezt a Karácsonyi ajándékot!

Minden kedves Levelezőtársamnak  kívánok Áldott Karácsonyt és kutatási
eredményekben gazdag Új Évet!
Szeretettel: Nyitrai István

Kedves kutatótársaim!
A Magyar Vöröskereszt segítségével most tudtam meg, hogy egy 1945-ben
eltűnt rokonom, valamikor 1950-ben Németországból Olaszországon át
Ausztráliába ment. A további sorsa ismeretlen. Most szeretném kikutatni, de
nem ismerem a lehetőségeket.
Tisztelettel kérem azon kutatótársaim segítségét, akik ismerik a
lehetőségeket.  A legideálisabb az lenne persze, ha köztünk lenne
Ausztráliában élő kutató,  aki vállalná a segítést.

Köszönettel: Nyitrai István

Mentes
a vírusoktól. www.avast.com
<#m_-3184276085103444462_m_5296700727085698553_m_9041681323285438898_m_5454018640904288734_DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>