[Csaladtortenet 2] kérdés MACSE

Anna Gősiné Greguss ggacs4 at gmail.com
2019. Dec. 29., V, 00:56:13 CET

Kedves Kutatótársak!
Bocsánat, hogy kicsit offtopic az alábbi hozzászólásom, de úgy érzem,
tisztázni kell a dolgokat. Ígérem, nem fogom folytatni a témát.
---
Kedves BL!
Milyen jól értesültnek tűnsz a MACSE életével kapcsolatban, ahhoz képest
hogy nem vagy tag, és elvileg nem is férhetsz hozzá a MACSE adatbázisához
(hacsak nem indexeltél, de ennek nem látom nyomát: csak egy Balog*h*
Lászlót látok, de neki más az e-mail címe).

Természetes, hogy a MACSE-nek, mint egyesületnek van egy levlistája csak
MACSE tagok részére, ahol az egyesületi élet dolgait beszélj(het)jük meg,
és természetes, hogy ez a világ elől el van zárva. Mint ahogy minden más
egyesület is ezt teszi: senkinek semmi köze hozzá, hogy az egyesületi tagok
egymás közt mit beszélnek meg.
A MACSE levlistájának nem a kutatási problémák megbeszélése a célja. (Még
akkor sem, ha időnként ott is van ilyenekről szó, főleg új tagok részéről.)
A kutatási problémák megbeszélésére a jelen, Családtörténeti levlista
hivatott - többek között. (Van sok ilyen fórum a neten.)

A Családtörténeti levlista tulajdonosa egy magánszemély, Péchy Gáspár,
mellesleg a MACSE tagja, aki úgy döntött, hogy mindenki számára nyitottá
teszi listát, hogy a levlista résztvevői segíthessék egymást a
családfakutatással kapcsolatban. Akár MACSE tagok, akár nem. Itt viszont
nincs helye a MACSE egyesületi dolgainak a megbeszélésére. A
MACSE-adatbázis pedig csak a MACSE dolga, mert az ő tulajdona.

A MACSE a Családtörténeti levlista tulajdonosával egyeztetve úgy döntött,
hogy az egyesületi levlistára írt, de kutatási problémájú témákat ide
irányítja. Nem azért, mert "nyomul" vagy "maga alá akarja gyűrni", hanem
mert ez megfelelő fórum rá. Választhatott volna más fórumot is (pl. az
Index Fórumát), de úgy alakult, hogy itt verődött össze egy jó kis segítő
közösség, és sok MACSE-tag ezt részesíti előnyben. (A pontos történeti
háttérről Gazsi többet tudna mesélni.) És bár valószínűleg valóban óriási
az átfedés a MACSE-tagság és eme levlista tagjai között, nincs itt minden
MACSE-tag; és természetesen rajtad kívül is vannak, akik nem tagjai a
MACSÉ-nak.
Viszont az ócsárolás egyik levlistán sincs szokásban - és remélem, ez így
is marad.
Üdv,
Anna
U.i.: Aki kívülről kritizál olyat, amihez nincs köze, úgy hívják: kibic:
https://wikiszotar.hu/ertelmezo-szotar/Kibic

Balog László <baloglaci at freemail.hu> ezt írta (időpont: 2019. dec. 28.,
Szo, 23:30):