[Csaladtortenet 2] kiolvasási segítség

Magyarszéky Gábor magyarszeky at gmail.com
2019. Feb. 5., K, 12:44:43 CET

Kedves Balázs!

A családkutatás szépségéhez tartozik, hogy néha több tarka tehén is van
a réten...:-). Ez igaz a Wallákra is. Ugyanebben az időszakban egy másik
Walla család is élt Pesten, és nem rokonok. Úgy tudom, ők Ausztriából
jöttek, a magyar határ közeléből.

Sajnos - vagy nem sajnos - a Te Ányos-féle Walláid nem a cementgyáros
Wallák. Én a cementgyáros dédunokája vagyok, és évek óta próbálom a
családom történetét feldolgozni.

Csak a tisztánlátás érdekében: Törökbálinton nem volt cementgyára
Wallának. A gyár több helyen volt Pesten: Gyár utca, Rottenbiller utca,
aztán az igazi "nagy" gyár a Gizella úton volt. Fiának, az ifjú Walla
Józsefnek is volt külön gyára, az Asztalos Sándor utcában.
Törökbálinthoz ezer szállal kötődik a család (ma is), de ott csak
nyaralójuk volt, viszont a település több épülete kötődik a nevéhez, és
nagyvonalú jótékonysága is hozzájárult ahhoz, hogy utca is, tér is
viseli a nevét.
A morva szál nem lehetetlen, és még az is elképzelhető egy-két
generációval az "én Walláim" előtt összefutnak a szálak, de idáig még
nem jutottam. Az biztos, hogy Walla Károlytól (a gyáros apjától) kezdve
- azt hiszem - ismerem a családot, és itt nincsenek ilyen kapcsolódási
pontok.

üdv:
Gábor