[Csaladtortenet 2] német kitelepítés

Balázs Karsai karsaibalazs.1982 at gmail.com
2019. Feb. 14., Cs, 11:06:35 CET

Valóban jól sikerült és érdekes írás. Igaz, van benne pár tévesztés (pl.: a
Preisinger név nem "előénekes"-t jelent, hanem a Salzburg és Linz között
fekvő Preising település nevéből ered, a magyar hiperinflációt a zimbabwei
csak megközelítette, de az még mindig csúcstartó, illetve a Németország a
weimari köztársaság szintjére süllyedt kifejezés kissé félreérthető és
pongyola, gondolom azt akarja jelenteni, hogy a 2. vh. utáni német gazdaság
állapota az 1929-1933 közötti válság idején mért szintet érte el).

Ajánlom mindenkinek, akit a téma érdekel a következő videót:
https://www.youtube.com/watch?v=u8ZG1Stbn_0

Van valakinek arra vonatkozóan tapasztalata, hogy mennyire léteznek
kutatható anyagok a témában. Úgy értem, megvannak még a kitelepítési
listák, a Preisinger-féle iratanyagok? És ha igen, vajon hol?
Feleségem dédszüleit is deportálták (én inkább ezt a kifejezést használom a
kitelepítés helyett). A nagypapa szerintem azért maradhatott, mert a
felesége, bár maga is félig német volt, magyarnak minősült. A cikk alapján
gondolom, hogy ők is igazoltak. Ez csak a család tulajdonában maradhatott
meg? Az hivatalokhoz érkezett iratokat már vajon selejtezték és
megsemmisítették?

Balázs

Ilona Ari <ariilona at gmail.com> ezt írta (időpont: 2019. febr. 14., Cs,
8:49):