[Csaladtortenet 2] Noszlopy

Beus beusmarie at gmail.com
2019. Jan. 1., K, 20:51:27 CET

Kedves Ádám!

Válaszolni nem tudok a kérdésedre, tekintve hogy én a Somogy megyei
Noszlopy családnál vagyok kicsit képben. Nem kutattam, de rokonaim, így a
rám vonatkozó családfa részlet megvan.  Tippem viszont van, hogy hol keresd.

A Noszlopy család a Veszprém megyei Noszlopról költözött a Kemenesaljára.
Evangélikusok voltak, N. Ferenc 1698-ban a nemesdömölki templom
felépítésére 100 Ft-ot adományozott. Nem tudom, hogy Ferenc gyereke volt-e
János.

N. János 1717-ben  Nemesdömölkön lett összeírva mint idősebb János.
1726-ban azonban már csak a fia János és a másik fia Mihály lett összeírva.

János fia Sándor (oo Berzsenyi Éva) Dukán élt, ők költöztek át Somogyba. Az
én családommal majd 1860-ban kapcsolódnak össze.

Úgy gondolom, hogy a keresett Éva 1680 körül születhetett, elvileg lehetett
Ferenc testvére, de a lánya is. Azt gondolom, hogy Noszlop község
anyakönyvét, is meg kellene nézned, illetve az evangélikus  ak-ben a
házasságot, hátha van arra utalás, hogy hova való. Nekem ebből az
időszakból nincs más adatom.

Üdv:BBea