[Csaladtortenet 2] Kérés

Emőke József emojozsi at freemail.hu
2019. Jan. 8., K, 11:45:57 CET

Tisztelt kutatótársak!Saját őseim kutatása során szembesültem azzal, hogy a német telepesekkel- vagy a Szent Liga csapataitól leszerelve- számos ír zsoldos telepedett le a Dél-Dunántúlon.  Én a katolikus O Connor klán Konner ága után kutatok. Kezdetben azt hittem, hogy ez egyszerű feladat lesz, de részben az anyakönyvi névtorzulások, részben a nehezen követhető helyközi vándorlások miatt az 1770 előtti őskeresés egyre bonyolultabb e körben... Főként mert úgy tűnik, hogy iparosok,  részben mint templomépítők kapcsolódnak a templomépítő Winkler plébános tevékenységéhez (Szakadát, Gödre, Bikal, Palotabozsok), részben mert korán bekerültek a kántortanítók zárt  világába a pécsváradi apátság és püspökség területén- az ezzel járó vándorlással. Kérdezem, hogy ismer-e valaki magyar nyelvű levéltári anyagot a német betelepüléssel érkező írekről?Ismer-e valaki levéltári anyagot templomépítőkről, vagy van-e tippje hol bukkanhatok az építők nevére?Ismertek-e levéltári anyagokat az 1730-1850 közötti baranyai- tolnai ludi masterekről (a pécsváradi uradalom községeinek oktatására vonatkozó tanulmányokon és egyházi visitációk jegyzőkönyvein kívül? A segítséget előre is köszönöm! Üdvözlettel:

        Emőke József