[Csaladtortenet 2] Fw: Házatlan zsellérek Balmazújváros

Tar Józsefné juliannafesus at freemail.hu
2019. Jan. 17., Cs, 13:30:02 CET

----------Eredeti üzenet----------Dátum:2019. január 17., csütörtök, 09:32:44
Feladó:"Tar Józsefné"
Tárgy:Házatlan zsellérek Balmazújváros
Címzett:csaladtortenet at levlista.theka.hu

Kedves Kutatótársak!Segítségeteket szeretném kérni, pár hónapja egy helyben toporgok. A Füsüs családot kutatom /az apai ágam/, Balmazújvároson laktak az őseim a szépapámig visszamenőleg. Elég ritka név a településen, 1800-ig megtaláltam a felmenőimet, református vallású volt mindenki.  A szépapámnak megvan a házassági anyakönyve: Füsüs Mihály Loós György lányával Sárával házasodott 1800. január 20-án. Halottija szerint meghalt 1846. november 21. 63 évesen. Felesége Lós Sára meghalt 1837. április 9-én 57 évesen. Ha jól írták be a korát, akkor 1783-ban kellett születnie, feleségének pedig 1780-ban. 17 évesen házasodott volna és a felesége 3 évvel idősebb volt? Viszont Lós Sárának megvan a születésije 1778. május 19. apja Lós György. Az 1700-as évekből az FS-en fellelhető balmazújvárosi anyakönyveket többször is átnéztem. Füsüs nevűek születtek,és haltak meg, de egy Mihály születésijét sem találtam. Átnéztem a környékbeli falvak születési anyakönyveit, a debrecenit,kabait, harkányit és még pár falut, ahol Füsüs Mihály nevű született. A Szabolcs megyéből szökött jobbágyok listáit is átböngésztem, illetve a balmazújvárosi 1773-as urbáriumot. Az urbáriumban fel vannak sorolva név szerint a jobbágyok, de Füsüs nincs köztük. Arra gondolok, hogy talán házatlan zsellér volt a szépapám apja, azért nincs benne. Segítsetek, hogyan tudnék továbblépni? A házatlan zsellérekről létezik valahol összeírás? Teljesen kezdő vagyok, nagyon szépen köszönök minden segítséget.Üdvözlettel: Tarné Fésüs Julika