[Csaladtortenet 2] Keresem: Jóna-Halbaksz házasság

Jóna Sándor js at visionlaser.hu
2019. Jan. 23., Sze, 17:28:19 CET

Kedves kutatótársak!

Nagy mázlim volt ma. Hosszú idő óta kerestem egy Orciban (is) lakó családi ágnak a helyét
valamelyik családfámban. Jól behatárolhatóan meg is volt, de dokumentummal eddig nem tudtam
igazolni feltevésem, pedig sok minden összeillett.
Most megtaláltam a halotti bejegyzést és mindjárt egyszerre kettőt :)
Ez azért is mázli, mert nézzétek meg a két bejegyzést!
a.) 20.-án bejegyzik a feleséget özvegyként, amikor egy héttel később halt meg!!
b.) Amíg feleségként Halbax (máshol is, csak Halbaksz írással), rögtön alatta Holbax.
Ha a Józsefnél lévő adatok szerint indultam volna el, akkor a feleség kereséséhez 1922-1950
közötti idősávot kellett volna átnéznem és a halál helyéül nagy eséllyel kaposvári kórházra (nagy város, sok bejegyzés)
tippeltem volna, mivel a gyerekek családjai is helyben, Orcin laktak.
Tipikus példája annak, hogy nem lehet "vakon" megbízni az anyakönyvekben (még 1950-ben sem!).

Ezzel bizonyított lett József helye a háshágyi családfában.
Házasságkötésüket viszont nem találtam meg, pedig rengeteg települést átnéztem.
Nehezítésként 1. gyermekük születésének is csak a dátuma van meg annak házassági bejegyzéséből,
de település nincs írva: 1895 07 19 (004854544 - 363, 364) - Így ez a születési is hiányzik.
Az FS keresőjét úgy érzem nagy rutinnal tudom használni, sokat trükközök és rengeteg elírást megtaláltam,
de nekem ezzel együtt sem jött össze. Próbáltam törvénytelenként is.

Esetleg, ha valaki a somogyi molnár családokat kutatva belefutott a fenti házasságba,
- vagy ügyesebb nálam az 1895 07 19-i születést illetően - talán tud segíteni.
Molnárok között Mária apja: Halbaksz József 1869 Toponár (ma Kaposvár É-i része), Halbachs Jó. 1892 Gölle.
Ezen családba beházasodva lett egy Jóna molnárcsalád, amely a nógrádi Bujákra költözött.
Mai leszármazottai helyben illetve a Nyírségben, elődei pedig Zalában (Salomvár),
ami a zalaháshágyi családfából ágazik el.

Remélem tudtátok követni, rövidebben nem tudtam volna értelmesen leírni. :))
Szóval a házassággal és a születéssel nem boldogultam.
Kiindulás:
Jóna József *1866 08 09 Keménfa (akv Salomvár)
Halbaksz/-x Mária *1876 06 15 Aszaló > Somogyaszaló (akv Mernye)
Jóna László *1895 07 19, de hol? /József, Halbaksz/-x Mária - r.kat.-ok.
Laktak: Orci > Orczi (akv Taszár, 1895-1898 között Toponár)

Köszönöm, hogy idáig elolvastad!
Üdv, Jóna Sanyi