[Csaladtortenet 2] Schedel

dr. Zana János Janos.Zana at yahoo.com
2019. Jan. 27., V, 16:28:30 CET

Agas-bogas csaladfa-kutatas kozben eljutottam Schedel Ferencig, akinek
harom hazassaga volt, 1842-ben megváltoztatta Toldy Ferencre. Igen ám,
de a kulonfele visszaemlekezesek a Toldy nevet adjak olyanoknak is, akik
meg Schedel neven szulettek (ket elozo hazassagabol):
http://www.nevpont.hu/view/7409, peldaul Schedel Izabella, Irma es Ida.

Megneztem a nevvaltoztatasi jegyzeket:
http://mek.oszk.hu/07400/07431/07431.pdf (231. oldal)
es ott az all, hogy csak onmaga szamara kerte a nevvaltoztatst, a
gyermekeire nem. Ilyen konnyen vettek ezeket a dolgokat a XIX.
szazadban? A gond nem nagy, de eddig a familysearch-on nem talaltam meg
valamenyi gyermeket. Ami ott all, az nem mind hiteles; csak
visszaemlekezesek, sajtokozlemenyek alapjan kerult fel oda.

A masik gond sem nagy, de megemlitem: a csaladfa tervezo programok a
szemelyeknek csak az egyik nevet irjak ki. Az emlitett szemely peldaul
Franciscus Schedel, holott Schedel Ferenc a magyar neve. Es van Schedel
Ferenc nevu gyermeke is. (Azt hiszem, az apjat is igy hivtak.)
Ki hogyan boldogul az effele dolgokkal?    Üdvözlettel, János