[Csaladtortenet 2] Keresés

György Négyesi negyesigy at gmail.com
2019. Júl. 5., P, 14:40:12 CEST

Győző Született 1864.12.22, Beregszász, meghalt 1945.10.14, Budapest.
Felesége Kicska Ilona. Magyar-német szakos középiskolai tanár, de négy évig
tornát is tanított Pozsonyban, 17 évig Székesfehérváron csak
magyar-németet. Majd súlyos betegsége miatt Győrbe helyezték a tankerületi
főigazgatóságra.
Ismert költő és író Regőczi Győző néven. Legismertebb műve: Réka gyásza.
Jó sakkozó és jó szervező egyéniség volt. Pozsonyban, Székesfehérvárom,
majd Győrben is fellendítette a sakkéletet. Két nemzeti versenyen és a
győri nemzetközi mesterversenyen is indult, tisztes eredménnyel, vidéki
élete miatt komolyabb versenylehetőséghez ritkán jutott. Vidéken csak
Győrött talált méltó ellenfélre Chalupetzky személyében. Irodalmi működése
a sakkra is kiterjedt, filozófiai tárgyú elmélkedések, aforizmák,
megemlékezések formájában.

4si Gyuri
30 4358481
sakk-magazin.hu/4si