[Csaladtortenet 2] Költözés

Zana János jzana9941 at gmail.com
2019. Júl. 5., P, 18:06:54 CEST

2019.07.05. 16:50 keltezéssel, Attiláné Komáromi írta:
> Hol és hogyan tudhatnám azt meg, hogy az őseim az 1700-as évek közepe táján
> a Felvidék mely részéről érkeztek Békés megyébe? Ill., hogy még csak a
> szülők jöttek és a 3 fiú már itt született vagy a 3 fiúval együtt érkeztek?
> Konkrétan Szarvasról és Tótkomlósról van szó!
Nincs rendszer benne. Én egyetlen példával szolgálhatok. Mojsisovics
Sámuel 1823 és 1826 költözött Szarvasra (a házasságkötés és az első
gyermek születését adtam meg). Születési helye Ivánkafalva, Turóc megye.
Bátyja Bécse ment orvosnak. Volt még négy tetvére, fogalmam sincs, mi
történt velük.
Mellesleg ők nem jellegzetes szlovák beköltözők, mert az apjuk aszódi.
Habár szlovák hangzású nevük van, ők magyarnak tartották magukat. A
család egy része Pribócra költözött, ez is a mai Szlovákia.   Üdv, János

--
Családfakutatási postafiók. Keresett nevek: Zana, Ungvári, Mauthner,
Békési, Brachtl, Mojsisovics, Mogyoróssy, Kása