[Csaladtortenet 2] Benczúr

Judit Gelei macsepenztaros at gmail.com
2019. Júl. 7., V, 12:36:21 CEST

Kedves Kutakodók, kedves Emőke!
Van az a mondás, hogy mindenki mindenkinek a rokona (különösen kisebb
településeken) és nekünk az a feladatunk, hogy ne felejtsük el, hogy egy
bármily édes mesét nem elhinni, hanem bizonyítani kell, pláne, ha a családi
emlékezés erre semmiben sem utal.
Komolyabbra fordítva a szót: az 1700-as évek elejéről nem túl sok személyes
jellegű adat található. Ha a saját Benczúr nevű ősödről legalább azt tudod,
hol született, lakott, házasodott, akkor már "csak" Benczúr Gyula
családfáját kell minél részletesebben mellé tenni (beleértve a fivérek
vonalát is!) szintén az 1700-as évek elejéig (legalább). Ha eddig helyes
adatokkal eljutottál, visszatérhetsz a meséhez és megnézheted, van-e
alapja.
Nekem volt egy családi legendám: a nagyapám mondogatta, hogy Körösi Csoma
Sándor rokonai vagyunk (megjegyzem, az ő profilképe bizony nagyonis
hajazott KCSS híres profilképére). Még ő keresett össze idevonatkozó
anyakönyveket, illetve rokoni szálakat, és ehhez én is hozzátettem,
pontosítottam valamit. Ezek szerint Csoma Sándor (a Körösi nevet akkor még
nem használta) húga Julianna (sz.1774) férjhez ment (vezetékneve és kora
szerint lehetséges) nagyapám anyai nagyapjának testvéréhez Dants Józsefhez.
Sajnos az adatok hiányossága miatt eddig ennél nem jutottam tovább. Viszont
ha komolyan veszem, ez nem valós leszármazás, csak ha esetleg volt már
előbb családi összefonódás, amihez még távolabbról kellenek adatok.
Üdv. Judit