[Csaladtortenet 2] Szederkényi Jenő 1 vilàgháború szanitéc

Julia Szent-Gyorgyi jpmiaou at gmail.com
2019. Júl. 22., H, 18:24:55 CEST

Az első világháborús veszteséglisták több helyen is elérhetőek és
kereshetőek az interneten, ingyenesen.

A GenTeam névmutatója a legmegbízhatóbb, mert emberi olvasaton alapul,
nem számítógépes optikai karakter-felismerésen, de viszont még nem
teljes, és nincsenek hozzá képek. Itt még nincs Szederkényi Jenő.
(https://www.genteam.eu/ ; bejelentkezés után Military - Casuality
Lists alatt.) (Rossz angol szót használtak: casualty 'áldozat' kéne
legyen.)

Az osztrák nemzeti levéltár (Österreichische Nationalbibliothek)
nyomtatvány-keresője (ANNO-Suche:
http://anno.onb.ac.at/anno-suche/#searchMode=complex&dateMode=period&from=1)
egy Szederkényi Eugént talál, a betűrendes mutatókban (Verlustliste
Alphabetisches Verzeignis), ami a 633. számú veszteség-lajstromra
mutat.

Számomra legkönnyebb innen a felső-ausztriai levéltár
(Landesbibliothek Oberösterreich) oldalán az internet-címbe
behelyettesíteni a megfelelő számot, és onnan lapozva megtalálni a
keresett személyt a betűrendben felsorolt nevek között:

https://digi.landesbibliothek.at/viewer/fullscreen/AC08513816_Verlustliste_Nr_0633/49/

633. sz. Veszteség lajstrom.
1917 dec. 4.
49. oldal
Szederkényi Eugen, Korp., IR. Nr. 33, 1. Kompl, Ungarn, Arad, Bokszeg,
1885; verw.

Ami magyarul: Szederkényi Jenő, tizedes, 33. sz. gyalogezred, 1.
század, Magyarország, Arad, Bokszeg, 1885; megsebesült.

A jelzések sorrendje: Név, rendfokozat, csapattest, alosztály,
illetékes ország, megye, község, születési év, hír.

Juli
/\ /\
>*.*<

Szederkényi Péter <szederkenyip at t-online.hu> ezt írta (időpont: 2019.