[Csaladtortenet 2] vidéki nyilasházak

Kriston Péter kriston.peter at digikabel.hu
2019. Jún. 3., H, 10:55:00 CEST

Kedves Marci!

Nem egyértelmű a számomra, hogy a kifejezetten a nyilas pártházakban
történt gyilkosságok és egyéb atrocitások érdekelnek-e vagy az ott folyó
"párttevékenység" általában?
Egyébként nem hiszem, hogy van erről kimutatás. Az adott településhez
kapcsolódó 1945 és kb. 1950 közötti nyilasokat érintő népbírósági perek
iratanyagait kellene átnézni az érintett megyékben, vagy ha kiemelt ügy
volt akkor Pesten.
Az biztos, hogy az ún. zuglói nyilasházban történt rémtettekről, az
abban az ügyben lefolytatott 1967-es perről megjelent még akkor egy
könyv.

Én megnézném a DEGOB jegyzőkönyveket is hozzá, ami elérhető a neten.

Üdv.
Kriston Péter