[Csaladtortenet 2] Puzilla - FS csaladfa vizualizacios eszkoz online

Tunde Huszar tuuundiii at gmail.com
2019. Jún. 5., Sze, 17:10:05 CEST

Kedves Listasok,

Belebotlottam ebbe a remek kis online eszkozbe, es mivel en meg nem lattam,
hogy itt emlitettetek volna, ezert itt van, hatha masnak is segitsegul
szolgal:

Puzilla
elerheto:
https://puzzilla.org/

mikor kulonosen jo:

- ha FS-en (is) epited a fad, vagy egyeb FS-en levo fat akarsz konnyen
bongeszni
- ha kiterjedt a fad es nehezen kovetheto mar, hogy hol es melyik oldalagon
kellene meg dolgozni
- ha tobb agon is szarmazol egyes osoktol, es igen bonyolult kibogozni,
hogy ki kinek a kicsodaja
- ha szereted szep formaban latni a fad (tenyleg olyan, mint egy ingadozo
fuzfa ahogy betolti a csalad agait)

ami tetszik:

-ingyenesen hasznalhato az FS belepovel, nem kell meg egy ujabb helyen
regisztralni, es az ott levo adatokkal teljesen kommunikal, semmit nem kell
feltolteni, letolteni stb.
-igazoltan FS kompatibilis. szeretem azokat az eszkozoket amik
automatikusan kommunikalnak az FS-sel (fam FS-rol menteset/frissitieset pl
RootsMagic7-tel csinalom pont emiatt)
-az eszkoz ingyenes szintje is mar hasznos (a fizetos szint nyilvan
meginkabb, de szerintem csak kenyelmi funkciokat ad, igy nem feltetlen
szukseges)
-szeretem az FS fan chart-jat, de sajnos csak max 7 generacioig megy
vissza, es az eleg keves, a Puzilla halo-diagrammja ehhez hasonlot ad,
viszont max 12 generacioig mutat vissza interaktivan. Felmenoknel hasonlo a
fan charthoz, leszarmazasi haloban pedig, ha van eleg fo a fan, inkabb mar
kor diagramot ad. Mindegyik interaktiv, dinamikusan valtoztathato,
clickelheto, stb, es az FS profilokhoz linkelt. (ezen a blogposton vannak
peldak:
http://www.cranialhiccups.com/2014/09/find-names-family-tree-puzzilla.html )
-amikor mar minden egyenesag kinyomozva, nagyon megkonnyiti az oldalagi
cousinok levadaszasat; az elfelejtett oldalagakat vs a gyerekkent
elhaltakat a fan ugyesen kiemeli, segitve a szisztematikus nyomozast.
- nem csak a sajat szemelyes fadat nezheted vele, hanem barmely FS-en
levot, ha beirod a celszemely ID kodjat (pl AB1C-2D3)

Nekem segit a bozontos fat rancba szedni, hatha nektek is.

Udv:
Tunde