[Csaladtortenet 2] keleti magyarjaink genetikai nyomai

Dr. Imre Sándor imre at hit.bme.hu
2019. Jún. 14., P, 12:41:47 CEST

Kedves Kutatotarsak!

Erdekesek az utobbi idoben napvilagot latott regeszeti es genetikai
erdemenyek a honfoglalast megelozo idoszakrol. Nekem ugy tunik a keleten
maradt es a nyugatra erkezett magyarok is genetikailag beolvadtak a
kornyezo nepekbe, a kulonbség, hogy nyugaton megmaradt a nyelv es a
kulturalis hagyomanyok jo resze.

Jo lenne azt is kideriteni, hogy Moszkva es az Ural (Magna Hungaria)
kozotti nem kis teruleten miként jott letre ~15 Mazsarovo XXX (azaz
MagyarXXX) nevu telepules? Türk Attilláék szerint a XVII. szazadban
olvadtak be az ott elo tobbsegi orosz nepessegbe.

udvozlettel
Imre Sandor