[Csaladtortenet 2] Fwd: [MACSE: 19418] Információ kérés- eredeti polgári anyakönyv, kórházi iratok

Babcsányi István babciani at gmail.com
2019. Már. 3., V, 14:05:57 CET

Kedves Kutatótársak!

A polgári anyakönyveket 1906. dec. 31-ig jegyzőkönyvi mintára, 1907. jan.
1-től táblázatos formában vezették.
A másodpéldányok közötti eltérést az okozza, hogy míg az egyik az eredeti
másodpéldány, a másikat az 1950-es években másolták a Fővárosi Levéltárban
1944-45-ben elpusztult másodpéldányok pótlására, az akkor rendelkezésre álló
nyomtatványokra. A nyomtatványlapokon a háttérben jól látszik a
Rákosi-címer.
Az első- és másodpéldánynak elvileg mindenben egyeznie kell, de ez esetben
valóban ésszerűnek tűnik betenkintést kérni az anyakönyvi hivatalban az
eredetibe. Nem vagyok tisztában az érvényes szabályozással, hogy jelenleg
van-e joga betekintenie az érintett személynek vagy egyenesági
leszármazottjánk a rá vonatkozó bejegyzékbe, vagy egyáltalán nem tekinthet
bele senki?

Üdv

Babcsányi I.