[Csaladtortenet 2] hajdú Re: Fwd: latin foglalkozásokkal kapcsolatos segítségkérés

Gelei Judit gelei.judit at gmail.com
2019. Már. 4., H, 13:37:24 CET

A Wiki-szótár kiegészíti:

*5.* *Tájszó, régies*: *Alkalmi munkás*, fiatal nőtlen férfi, legény, aki
nincs rendes szolgálatba elszegődve, hanem csak napszámba jár.

*– Még mindig csak betyár a fiam, nem tud megállapodni – panaszkodott az
anya a szomszédasszonynak. – Hol itt, hol ott dolgozik, hol ezzel, hol
azzal a lánnyal látom. Sok a munka, de mindig akad néhány ráérős betyár is,
akik besegítenek. *

*Eredet* [*betyár* < középmagyar
<https://wikiszotar.hu/ertelmezo-szotar/K%C3%B6z%C3%A9pmagyar>: *betyár* <
török <https://wikiszotar.hu/ertelmezo-szotar/T%C3%B6r%C3%B6k>: *bekár,