[Csaladtortenet 2] Páhy család

András Töreky toreky.andras at gmail.com
2019. Már. 6., Sze, 08:59:21 CET

Kedves Listatársak!

Szluha Márton: Nyitra vármegye nemes családjai című könyvéből lenne
szükségem egy adatra.
Erről az alábbi információm van, amihez több közvetítőn keresztül jutottam:

*"... 1632-ben Páhy alias Tik ( Szluha Márton : Nyitra vm. nemes családai
c. könyvben : Tilly) Mátyásnak , testvéreinek : Ferencnek és Katalinnak
címereslevelet adományoz a következő címerrel: Kék pajzsban , zöld
hármashalom középső dombján nyugvó koronából , jobbjában kardot tartó
oroszlán emelkedik ki. Sisakdísz : az oroszlán. Takarók: vörös-arany.*
*Az armálist 1634-ben Veszprém és Nyitra megyében is kihirdették."*
Szükségem lenne a könyv erről szóló teljes szövegére, valamint az ide
vonatkozó láb-, vagy végjegyzetekre is, az adatok eredeti forrásainak
fellehetősége miatt.

Keresek továbbá bármilyen adatot Páhy Ignác néhai nagyszőlősi (Ugocsa
vármegye) szolgabíróról, aki 1878 körül született, valamint testvérét,
Dezsőt, aki Budapesten, később Ozorán volt gyógyszerész. Valószínűleg a
Somogy megyei Csákány községben birtokos Páhy családból származnak, de az
ottani anyakönyvekben nem találtam meg őket.

Köszönettel: Töreky András