[Csaladtortenet 2] Nemzetőrség és Nemesség

Zétény Szabó zetenyszabo99 at gmail.com
2019. Már. 14., Cs, 09:45:39 CET

Kedves László!

Mohács után volt lehetőségük visszakapni birtokaikat - I. Lipót idejében.
Viszont be kellett nyújtani olyan iratokat, amelyek a birtokadományt
bizonyították, ezek pedig gyakran elvesztek. Emellett a birtok értékének
egy részét (ha jól emlékszem, tíz százalékát)) meg kellett fizetni, gyakran
ezt sem tudták.
Az egész rendszer az Újszerzeményi Bizottsághoz (Neoacquistica Comissio)
kötődött, amelyet I. Lipót alatt hoztak létre (talán a
Rákóczi-szabadságharcot lezáró szatmári béke értelmében ezt megszüntették,
de ebben nem vagyok biztos).

Üdv!
Zétény

2019. március 14., csütörtök dátummal Zám László <laszlo.zam at freemail.hu>