[Csaladtortenet 2] Családfakészítő program

Dr. Hatvany Béla Csaba csaba at hatvany.de
2019. Már. 23., Szo, 18:50:01 CET

Kedves Zétény!

Van egy egyszerű megoldás erre a problémára, amit én minden családfánál
alkalmazok.

Ezeket a lépéseket kell megtenni:

1) mentsed el a családfát az Ahnenblatt eredeti formátumába *.ahn
2) mentsed el a családfát CSV formátumba (Fájl-> Mentés
másként...->CSV-fájl)
3) nyissad  ki az elmentett CSV-fájlt egy ASCII szövegszerkesztővel vagy
például OpenOffice vagy LibreOffice programmal
4) a megnyitott CSV-fájlban cseréld fel egymással a SURN és a GIVN
fejléceket: ott ahol SURN áll, írd át GIVN-re, ott ahol GIVN áll, írd át
SURN-ra, és mentsed el a CSV-fált (én ilyenkor még a fájl nevét is
megváltoztatom, hozzátoldok egy -HU megkülönböztetőt, de ez nem lényeges)
5) olvasd be az Ahnenblatt-ba az elmentett CSV-fájlt
6) hozzad létre a családfát és mentsd el PDF-be
7) végül az elmetett *.ahn állományból helyreállíthatod a családfát az
eredeti állapotba.

Üdv,
Csaba