[Csaladtortenet 2] felsőbüki Nagy

A.M. schlosslovo at gmail.com
2019. Már. 24., V, 15:37:55 CET

Kedves LevTársak,

segítségeteket szeretném kérni, hátha valaki kutatja tüzetesebben a
tárgyban szereplő családot.

felsőbüki Nagy Dávid (+Torony, 1780) nemesi testőr, jurátus 1780-ban hunyt
el a Vas megyében található Toronyban, a halotti bejegyzés szerint 52
évesen. Második házasságát (az elsőtől elvált) Jákon 1778-ban kötötte
Fabsich Máriával, ekkor a házassági anyakönyv szerint 37 éves volt. Mint
láthatjuk valamelyik anyakönyv nagyot téved az életkorát illetően.
A szakirodalom szerint 1733-ban született Tömördön, Nagy Lajos
aranysarkantyús vitéz és Ponz v. Engelshofen Mária Rozina gyermekeként. A
tömördi (meszleni) anyakönyvekben születésnek nem leltem nyomát.

Az alábbi oldal szerint szülei 1738-ban házasodtak Felsőbükön:
https://familytrees.genopro.com/373407Kortvelyessy/Felsobuki-Nagy-csalad/default.htm?page=Engelshofen-Roza-ind00422.htm
Ami érdekes, ha ő 1733-ban született, viszont sajnos én nem találtam meg a
házassági bejegyzést.

A helyzetet tovább bonyolítja, hogy a korabeli Wiener Zeitung szerint az
édesanya 24 éves korában Bécsben elhunyt 1732-ben (mint felsőbüki Nagy
Lajos felesége). (persze van rá példa, hogy az újság pontatlan adatokat
közölt)

Szóval kicsit tanácstalan vagyok az ügyben.

Köszönettel:

Ádám