[Csaladtortenet 2] módszertani segítségkérés (Lengvárt/Csütörtökhely és környéke (r.kat.) Hradiszky család)

nia niamano at gmail.com
2019. Már. 31., V, 23:21:06 CEST

Kedves Kutatók!

Kutatta-e valaki a csütörtökhelyi (ma Szlovákia), abban pedig kifejezetten
a lengvárti római katolikus anyakönyveket? Az 1800-as évek legelejéig
sikerült visszakövetnem a felmenőimet oda, itt viszont elakadtam.
A házaspárokat "Joannes et Maria Hradiszky" formában tartalmazza a
keresztelési anyakönyv, és ebben az időben több Joannes Hradiszky is élt
Lengvárton is, plusz még a környező településeken is. A valószínűleg engem
érdeklő páros házasságát sem találom a csütörtökhelyi anyakönyvben. Ez a
valószínűsíthető ősöm* keresztelési bejegyzése (
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:33SQ-GR7S-NXS?cc=1554443).
Valaki felvitte már előttem a családfájába, de szinte biztosra veszem, hogy
hibásan, mert pl. 1804-1888 közt írt be az adott párnak gyerekeket, ami
igen gazdag életút lenne, de kevéssé valószínű.

Van-e valami jó módszer felderíteni ki kicsoda? Jelenleg úgy gondolom, hogy
szépen kiírogatom az összes szóba jöhető gyereket és
szülőpárosokat/keresztszülőket aztán meglátjuk.
Külön nehézség, hogy Hradisko település és egy Hradisko nevű hegy is a
közvetlen szomszédban van, így gondolom nem csak egy család kapta ezt a
nevet.

*Az okok:
házasságakor (1832) 26 éves (sz. kb. 1806)
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:33S7-9R7S-F53?i=483&cc=1554443
népszámláláskor (1870) születése 1800
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3QSQ-G99K-CC98?i=12&wc=QZ7W-S51%3A323642001%2C323853401&cc=1986782
halálakor (1871) 71 éves (sz. kb 1801)
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:33SQ-GR7S-N5R?i=353&cc=1554443&cat=646138
Egész életét Lengvárton élte le, nincs nyoma más településhez való
kapcsolatának egyenlőre. Még egy Joannes Hradiszky született, de ő
Dráveczen 1804-ben, más születést nem találtam 1810-ig a csütörtökhelyi
anyakönyvben.

Köszönettel:
Csányi Anita