[Csaladtortenet 2] Hunyadytól / DNS vizsgálat hajból?

Hunyady László hunyady.laszlo at macse.hu
2019. Május. 2., Cs, 10:56:08 CEST

Tisztelt DNS ismeretekkel rendelkező Kutatók!

A kérdésem az lenne, hogy vajon hajmintából végez e valamelyik erre
specializálódott külföldi cég DNS vizsgálatot. Őrzöm apám és nagybátyám
születésükkor eltett haját, és úgy gondolom, hogy egy ilyen vizsgálattal
ki tudnám zárni a feleségek ágainak a génjeit.
Unokabátyám levelezett a My Heritage céggel, hosszú ideig nem
válaszoltak, majd többszöri levelére nemmel válaszoltak. Úgy gondolom,
hogy ezt a vizsgálatot itthon is el lehet végeztetni, csak nekem
természetesen ezekkel az adatokkal valamelyik ezzel foglalkozó
cég adatbázisához kellene hozzáférnem, és nem tudom, hogy ők miket
vesznek figyelembe a nyálminták alapján (feldolgozásnál a kompatibilitás
kérdése). Nekem az is segítség lenne, ha ebben a témában hazai szakértő
elérhetőségét megadnátok, hogy (szegényt:-D) felkereshessem. Eddig csak
egy jó üzletnek tartottam a My Heritage tevékenységét, de mivel
unokabátyámnak megküldött anyagban szerepel egy általam nem ismert
távoli Németországban élő oldalági rokonunk (elérhetőséggel), kezdem
értelmét látni nem is a százalékoknak, hanem a rokonom megtalálásának.

üdvözlettel,
Hunyady László