[Csaladtortenet 2] Azonosítás

Márki László marki.laszlo at upcmail.hu
2019. Május. 3., P, 23:59:02 CEST

Kedves Gabi!

Köszönöm a linket!
Én, sem érdekes egybeesésnek, sem véletlennek nem gondolom az általad
megtalált keresztelést.
(Már Marcsi és Berci is megküldték.)
A gyermeknek helye van a testvérek között.
A távolság miatt meglepő ugyan, de a szülők akkor Orosházán éltek.
Kivonat a szűkebben vett család történetéből:

1822. Soroksár, született Palheim Antal. Testvérei Palheim néven Soroksáron
és Vecsésen születtek.
Antal pintér (=kádár) mesterséget tanult, 1844 előtt megnősült, saját
családi életét Vecsésen kezdte.
Rövid orosházi kitérő után Abonyban, felesége szülőhelyén telepedett le.

Gyermekei:
Neve         * éve   * helye    apja neve   anyja neve             apja
foglalkozása
Anna         1844   Vecsés      Polheim     German                   pintér
Antal         1846  Orosháza  Polheim     Jerman                    pintér
Dániel       1848  Abony       Burgheim   German
mesterember
Károly       1850  Abony       Bolheim      Jurmann
mesterember
Anna         1853   Abony      Ballehin       Gyermán                opifex
Antónia    1856  Abony       Balhem       Jarjem/Gyurmán opifex
János         1858  Abony       Ballhein      Gyermán                opifex
Erzsébet   1861  Abony       Balhen         Jarmen                   opifex
Franciska 1864  Abony       Balheim       Jarmann                opifex

Az adatok folytonosságából megállapítható, hogy az 1846-os születés
ugyanahhoz a családhoz tartozik.
A szülők neveinek változatossága ellenére felismerhető személyük azonossága.

A nagyobb gondot a szülők ismeretlen házasságkötési helye és ideje okozza.
Eddig Abony, Soroksár, Vecsés, Szolnok és Szentendre 1837-1843 évekbeli
esketési bejegyzéseit néztem át az  eredménytelenül.
Ismeretlen még Germán Franciska születése is. Most a nevek kutatását
kiterjesztettem a Hermannokra is.
Találtam egy Hermann Franciskát születni 1821-ben Szentendrén, ezért
kutattam az ottani házasságokat is.

Köszönet mindenkinek a segítségért!        Márki László