[Csaladtortenet 2] Segítségkérés szlovák nyelvű anyakönyvekhez

familypali at t-online.hu familypali at t-online.hu
2019. Május. 9., Cs, 05:29:16 CEST

Kedves Júlia! Ezen az anyakönyvi bejegyzések megfejtésének és értelmezésének botorkálásai lehetőséget adnak, hogy emlékezzek Gonda Máriára, aki hosszú időn keresztül kezelte a Szarvasai Evangélikus Egyházközség Levéltárát. Amikor besegített a rejtvényfejtésbe, mindig lenyűgözött a témában tapasztalt jártassága. Ő volt az aki a kezdeti anyakönyveket szlovák nyelvre írta át és a betűvetése a mai abc szerinti értelmezést kapott. Kár, hogy ez csak a helyszínen érhető el. Amikor a ki-kivel van látszólag megoldhatatlan kérdéscsoportot az 1795-98 közötti összeírások könyvével javasolta feloldani. Remélem sikerült is. Sajnos ez az anyag sem került fel az adatbázisokba. Ki tudja, hány értékes segédanyag lapul még a szekrényekbe, Szarvason?  Ha teheti, a témával foglalkozó tapasztalja meg a helyszínen. Érdemes.   Üdv.: Pista  Mottó: " Minden anyakönyvi bejegyzés értelmezése, az ellenkező bizonyításáig él"