[Csaladtortenet 2] Keresem Ács József halálozását

Balázs Karsai karsaibalazs.1982 at gmail.com
2019. Május. 27., H, 11:36:53 CEST

Kedves Lista!

Keresem Ács József halálozását, aki 1881-ben született Mány településen.
Mányon házasodott, a gyerekei Mányon születtek, a felesége is ott hunyt el
1913-ban. Az tudom, hogy amikor a fia 1927-ben megházasodik, akkor még
élőként tüntetik fel, amikor viszont 1937-ben meghalt a fia, akkor már ő is
"néhai"-ként szerepel.

Megnéztem Mány anyakönyveit - ott nem találtam. Az apja és a lánya a
szomszédos Tökön élt, ahogy a fia is onnan házasodott, ezért megnéztem, de
ott sem hunyt el. Beszéltem a két település református lelkészével, hátha
legalább ott temették el. Sajnos ez a megoldás sem működött, nem temették
el egyik településen sem.

A család egy töki tagja a Szent János kórházban halt meg 1927-ben.
Megnéztem, de sajnos az első kerületi anyakönyvekben sem szerepel Ács
József halála.

Vajon hol halhatott meg? A mányi lakosokat hova vihették kórházba? Persze
lehet, hogy út közben baleset érte és úgy halt meg egyszerűen a
szomszédban, de akkor miért nem vitték haza Mányra, vagy legalább Tökre
eltemetni, ahol élt még családtagja. Úgy tudom, hogy más gyerekei nem élték
meg a felnőttkort, szóval más településről nem tudok, ahol eltemethették.

Előre is köszönöm az ötleteket.
Szép napot!
Balázs