[Csaladtortenet 2] áttérés kérdése egri egyházmegyénél

Benke Zoltán benkez at t-online.hu
2019. Nov. 10., V, 01:26:48 CET

Kedves Lista!

A mellékelt 1777 december 22-én kelt áttéréshez lennének kérdéseim:

1. Ha jól értem Benke István Tiszasasi lakos evangélikus volt, amin csodálkozom, mert reformátusok éltek ott.
2. Abonyi katolikus anyakönyvben találtam és nem értem miért írtak erről nála ennyire részletesen sok mindent. Röviden leírnátok nekem az okát, mert sajnos nem értem a kifejezéseket.
3. Az Egri EgyházmegyeiLevéltárban szeretném nyomozni az ilyen áttérési ügyeket. Milyen kifejezés alatt keressem a fondjegyzékben? Reversalis? Conversalis?Convertitae?
Ez utóbbi a 608-as, de a mellette lévő
iratoknál, melyiket érdemes még átnézni?

https://library.hungaricana.hu/hu/view/MolDigiLib_LevLelt_03/?pg=35&layout=s

4. Azonos családnevűek házasságánál pedig a diszpenzációs ügyeket hol keressem 1800 előtt Egerben?

Köszönettel:

Benke Zoltán