[Csaladtortenet 2] Erdélyi címerek, nemesi iratok

Zana János jzana9941 at gmail.com
2019. Nov. 13., Sze, 18:26:59 CET

https://hu.wikipedia.org/wiki/Er%C5%91ss_csal%C3%A1d
https://hu.wikipedia.org/wiki/Erőss_család
hiányzik. Ez azért érdekel, mert nagyanyám halotti anyakönyvében az áll,
hogy anyja lengyelfalvi Erőss Antónia.
Mellékelem nagyanyám születési bejegyzését (Nagyvárad 1874 március 25.)
A családi hagyomány szerint nagyapja Lengyelfalváról költözött a
Szilágyságba, elszegényedett szabólegény volt.
A familysearch-on nincs fent, kénytelen vagyok egy kivágást mellékelni.

Szülei (dédanyám és dédapám) házassági bejegyzésében "Erőss Borbála
árva" néven szerepel (29 éves hajadon). Az esküvő: Nagyvárad 1871
augusztus 17. A házassági bejegyzésben Selymesilosva (pontosabban:
Ilosva) szerepel dédanyám születési helyéül.

Azt, hogy mitől azonos Antónia és Borbála, azt ne kérdezzétek, mert
fogalmam sincs. De az egyezést valószínűsíti, hogy "árva", tehát apja
korábban meghalt (az a bizonyos Erőss Farkas).

Ennél régebbre már Kocs János sem jutott. Nos, mit gondoljak az Erőss
családról?  Üdv, János

--
Családfakutatási postafiók. Keresett nevek: Zana, Ungvári, Mauthner,
Békési, Brachtl, Mojsisovics, Mogyoróssy, Kása