[Csaladtortenet 2] Schedel - Tarnóczky (??)

Zana János jzana9941 at gmail.com
2019. Nov. 23., Szo, 10:36:37 CET

Dédapám első unokatestvére volt Mojsisovics Augusztának; ez a rokoni
(oldalági) kapcsolat.
Schedel Ferenc gyermekeit részben én vittem fel a familysearch-re, egy
idő után észrevettem, hogy eltévesztettem az anya-gyermek kapcsolatot.
Ez akkor tisztázható, ha kiderül, hogy melyik anya mikor halt meg.
Tegnap eljutottam odáig, hogy (talán) sikerült Hinka Mária két gyermekét
átrendeznem valódi édesanyjához: Mojsisovics Augusztához.

A probléma többszörös. Egyrészt Schedel 1847-ben nevet változtatott, és
ezt kiterjesztette korábban született gyermekeire. A róluk szóló
dokumentumok sztochasztikus eloszlást követnek a családnév tekintetében.
Másrészt Hinka Mária neve torzítva, legalább négy változatban fordul elő
hivatalos dokumentumokban. És, hogy még boldogabb legyek, a legtöbb
gyerek legalább öt keresztnévvel rendelkezik. De nem ám az elsőt
használták a polgári életben... Legtöbbször az utolsót.
Úgy vélem, most már sikeresen azonosítottam Schedel–Toldy valamennyi
gyermekét. Két kérdés maradt: Tarnóczy Idától csak egy gyereke szerepel,
pedig viszonylag hosszú ideig éltek együtt. A másik: első feleségétől
született négy Mária nevű lány, és ezért nem tudom megállapítani, férjez
mentek-e.

Ha már találtam valakit, aki ismeri a családot, kérem szíves
felvilágosítását, hogy Raics Lujza és Raics Ludovika azonosak-e
(Mojsisovics Auguszta anyja). Úgy találtam, hogy neki két férje volt:
Mojsisovics János és Frommhold Károly orvos.

Üdvözlet mindenkinek; köszönöm a fényképeket!!   János

--
Családfakutatási postafiók. Keresett nevek: Zana, Ungvári, Mauthner,
Békési, Brachtl, Mojsisovics, Mogyoróssy, Kása