[Csaladtortenet 2] [MACSE: 20973] Segítség kérése

Beus beusmarie at gmail.com
2019. Nov. 24., V, 13:00:32 CET

Kedves Tamás!
Hát te is? 😁 Bár az én leszármazásom éppen most billent meg, de néhány
hónappal ezelőtt még biztos voltam abban, hogy az ősi föld az Turopolje.
Most már nem annyira biztos. Dédmamám családjáról van szó.
Elsőre küldöm neked a turopoljei nemesek himnuszát. ☺
https://www.youtube.com/watch?v=0c3ZERODrd0
Aztán küldöm a saját honlapomat, amelyen összefoglaltam a
Túrmező-történetet:
https://www.baanbea.hu/csaladtortenetek/korenika/
Ha elolvasod látod, hogy nálunk is történt Túrmezeire magyarosítás.
Ismereteim szerint  a turopoljei nemesség kollektív nemesség volt, azaz:
akik Turopoljén éltek és a zágrábi vár várjobbágyai voltak kapták
együttesen a nemességet, tehát 1 címerrel. Nagyon sok család eljött
Turopoljéról és máshol kapott birtok megerősítést illetve szert tehetett
saját címerre. Ha az ősi, eredeti címert nézed annak meg kell egyeznie
Turopolje címerével.
Egyébként a turopoljeiek máig őrzik a hagyományaikat és máig "kiállítják a
baderiját" ahogy arra a nemesi levelükben Béla király kötelezte őket. Csak
ma már ez a Jurjevói (Szent György napi) rendezvényük része.
https://turopolje.hr/
Üdv: BBea

Szokolay Tamás <tszokolay at t-online.hu> ezt írta (időpont: 2019. nov. 24.,
V, 10:39):