[Csaladtortenet 2] Latin szöveg az 1828-as összeírásban

Julia Szent-Gyorgyi jpmiaou at gmail.com
2019. Okt. 3., Cs, 01:20:41 CEST

Én kérdeztem:

Lakatos Mária válaszolt:
> Szerintem igen. Nyersbőrt gyűjtött. Mint ahogyan mások a tollat stb.
> Jellegzetes zsidó foglalkozások a XIX. sz. első felében.

Jó, de mit jelentett pontosan ez a gyűjtés? Megvette a mészárostól a
bőrt, és eladta a tímárnak? Nem volt a mészárosnak meg a timárnak elég
magukhoz való eszük, hogy közbenjáró nélkül oldják meg az ügyletet?

A bejegyzés folytatásával egyáltalán nem boldogulok: "circum...?? 8a
???" Azt látom, hogy gyakori megjegyzés, és a "circum..." szót
mindenhol szám követi, de mit jelent?

Juli
/\ /\