[Csaladtortenet 2] zsidó összeírások

Julia Szent-Gyorgyi jpmiaou at gmail.com
2019. Okt. 13., V, 16:14:16 CEST

Zinger Miklós kérdezte, hogy:
> A Veszprém Megyei Levéltár tájékoztatása szerint több összeírás
> megtalálható a www.familysearch.org oldalon.
>
> Tudja valaki, hogy hogyan lehet ezeket megtalálni?

A katalóguson keresztül, de elég szétszórtan.

A 18. századi és 1848-as összeírások (Conscriptiones Judaeorum)
"Hungary"-ra keresve "Jewish Records" alatt vannak felsorolva:
https://www.familysearch.org/search/catalog/395728
https://www.familysearch.org/search/catalog/352982

Megyénként is előfordulnak zsidóösszeírások; a Vas megyeiek például a
"Feudáliskori összeírások" alatt vannak:
https://www.familysearch.org/search/catalog/633984

Tehát érdemes a helység minden szintjét megnézni (ország, megye,
kerület vagy járás, közeli város, stb.), és ezenkívül a kulcsszó
(keyword) és/vagy tárgy (subject) mezőkben kipróbálni az "összeírás"
különböző formáit (például conscriptio, census).

Nem tudom, van-e valahol már valami összegezés vagy linkgyűjtemény e
témában. Nem lehetünk mi az elsők, akiket érdekelt....

Juli
/\ /\