[Csaladtortenet 2] kiolvasás, értelmezés - folytatás

dr. Csuti Elemér Gábor csutielemer at antennanet.hu
2019. Okt. 22., K, 19:41:19 CEST

négyes-i... szomszédság. :)

Üdvözlettel,
dr. Csuti Elemér Gábor

-----Original Message-----
From: Anna Gősiné Greguss <ggacs4 at gmail.com>
Sent: Tuesday, October 22, 2019 7:28 PM
To: Csaladtortenet <csaladtortenet at levlista.theka.hu>
Subject: [Csaladtortenet 2] kiolvasás, értelmezés - folytatás

Kedves Kutatótársak!
Próbálom megtalálni Cseri Mária (ős-ősanyám) további adatait.
Győri Istvánnal kötött házassága ott van a bogácsi anyakönyvben 1766. május
20-án, miszerint Szentistvánban kötöttek házasságot, és mindketten özvegyek
voltak (jobb oldal, felülről a második bejegyzés) (a Nagy ekkor még nem
mindig szerepel a Győri előtt, de ez most lényegtelen):
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:939V-MSVF-S?i=252&cat=50649

Nosza, megnéztem, mi van Szentistván anyakönyvében, hátha többet tudok meg
Cseri Mária előző férjéről és így róla is. És valóban, ott *is* szerepel az
esküvő! (bal oldalt, alulról a harmadik bejegyzés):
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:939J-XQX7-C?i=124&cat=59089

De ez már nehezebben olvasható. Nem tudom kiolvasni a Mária Cseri utáni
szót, és hogy Tóth György molnár (feltételezem, hogy ő az előző férj) vajon
Megyes-ről származik? (És az hol lehet? A vajdasági Meggyes kicsit messzinek
tűnik...)

Előre is köszönöm a válaszokat.
Üdv,
Anna