[Csaladtortenet 2] Német családok 1600-as évekből- Hogyan tovább?

Gabriella Tamaskó tamaskogabi at gmail.com
2019. Okt. 29., K, 21:36:50 CET

Kedves Dani!

Van egy Wehrda, ami ma Marburg része az okos google szerint:
https://de.wikipedia.org/wiki/Wehrda_(Marburg). Marburg pedig Hessen
taromány, ahonnan biztos hogy jöttek be "svábok" (frankok), tehát esélyes.

Most csak gyorsan kerestem rá, így nem tudom régen melyik püspökséghez
tartozott. De lehet, hogy nincs fenn FS-es sajnos. Az én őseim is a
közelről, Aschaffenburg környékéről jöttek, ami korábban Mainzhoz
tartozott, ma Würzburghoz. Márpedig a würzburgi levéltár sajnos nem engedte
a mormonoknak a digitalizálást.
Ja látom, Fuldához tartozik ma Marburg, talán azok se engedték?

Az Akuff-ot nem tudom ismered-es, keress rá ha nem, az  a magyarországi
németek egyesülete. Lehet, hogy a levlistája csak tagoknak elérhető, nem
tudom, azon nem vagyok rajt. Viszont van Facebook-csoportjuk is bárkinek,
magyar nyelvű.
Ha tudsz németül(esetleg angolul), akkor pedig itt vannak német genealógiai
levelezőlisták (sajnos nem olyan sok, mint a minek látszik, sok zárt), pl.
pont Hessen-lista is:
https://list.genealogy.net/mm/admin
Csak azért, mert én is ugyanígy voltam, hiába böngésztem az FS-t,
próbálhattam bármit.Feliratkoztam a Frank listára és emlékszem
meglepetésemre Szilveszter este pár órával a kérdésem után megküldte egy
hobbikutató az ősapám és tesói exceladatait! (születési csak 1700-tól,
házassági kissé előbbről)

Legyen Neked is hasonló szerencséd :)

Gabi

Kurucz Dániel <dani7734 at freemail.hu> ezt írta (időpont: 2019. okt. 29., K,