[Csaladtortenet 2] kórházi adatok megőrzése

Gyorgy Weber wegyor at gmail.com
2019. Sze. 1., V, 09:12:42 CEST

Tisztelt Sorstársak!

Az elmúlt években vissza-visszatérő kérdés volt a listán a korábbi
egészségügyi ellátásokról megmaradt adatok kutathatósága.

Ezzel a témával kapcsolatban egy apró érdekességre bukkantam, talán
általános következtetések is levonhatók belőle.

A Zala Megyei Szent Rafael Kórház alábbi linken elérhető Szervezeti és
Működési Szabályzatát olvasgatom [nyugi-nyugi, normális vagyok, csak
szerettem volna megtudni, hogy pontosan mikortól nevezik az intézményt
Szent Rafaelnek - nem sikerült], melynek utolsó két oldala az "Irattári
terv". Ebben rögzítve van, hogy mely iratfajtát milyen módon kötelesek
kezelni. Öt-ötven év közötti őrzési kötelem, nem selejtezhető, helyben
marad, maradandó, kategóriák fordulnak elő, pl. a kórházi zárójelentéseket
ötven évig tárolniuk kell, míg a műtéti naplók soha nem selejtezhetőek,
stb.

https://www.zmkorhaz.hu/doc/nyilvadat/szmsz.pdf

Érdekes, talán más intézményekben is van hasonló.
Mondjuk azt tudni kell, hogy a ZMSZtR Kórház - az országban elsőként - ISO
9001 szabvány szerint akkreditált intézmény a '90-es évek első felétől,
talán ennek köszönhető ez a pedantéria.

üdv:

Cserébe, ha valaki esetleg tudja, pontosan mikortól nevezik őket Szent
Rafaelnek ... ?

gy.