[Csaladtortenet 2] Már az anya sem biztos?!?

Anna Gősiné Greguss ggacs4 at gmail.com
2019. Sze. 10., K, 23:18:09 CEST

Kedves Tamás!
Én ebből a bejegyzésből inkább arra következtetek, hogy a pap eredetileg
elírta a nevet, ezért van a későbbi megjegyzésben (szerintem egyértelműen),
hogy "A 127. sor alatti fiú nem Szujkó Zsófiánk, hanem Cz. Bognár Zsófiának
gyermeke." Én nem érzek "krimiszagot" itt....
Szerintem az történt, hogy a pap a keresztanya, Szujkó Sára vezetéknevét
írta be tévedésből, különösen, ha létezett egy Szujkó Zsófia is.
Ebből a szempontból mellékes, hogy a későbbi házasságkötéssel a gyerek
törvényesítve lett. 1866. március 14. után, azaz 3 ás 3/4 éves korától
Török Károly volt a gyerek hivatalos neve. Addig pedig Cz. Bognár Károly,
csak nem volt jelentősége, mert még semmilyen anyakönyvi esemény nem
történt vele. (Ha se az anya, se a keresztszülők nem voltak írástudók -
amire nagy esély van -, hogyan ellenőrizhették volna, hogy elírt valamit a
pap?) Aztán amikor a pap be akarta írni a törvényesítés tényét, észrevette,
hogy el van írva az anya neve.
Üdv,
Anna