[Csaladtortenet 2] segítségkérés - Kiskunfélegyháza, Kunszentmárton, Karsai családok

Balázs Karsai karsaibalazs.1982 at gmail.com
2020. Ápr. 1., Sze, 10:08:47 CEST

Kedves Lista!

Segítséget kérnék tőletek.

Jászfényszaruról költözik Karsai Mátyás és felesége Szécsényi Katalin
Kiskunfélegyházára annak újratelepítésekor. A pár még Jászfényszarun
házasodott 1739-ben és az első gyerekük is ott született 1741-ben. (A
feleség oda valósi, de a férjét sehol sem találom. Sőt, Karsait sem találok
sehol sajnos. Ha valakinek van arra is ötlete, nagyon lekötelezne! Halála
alapján Mátyás 1710 körül született.)

Második gyerekük már Kiskunfélegyházán születik, majd még több gyerek jön e
pártól. 1755-ben elhunyt Katalin és 1757-től már egy bizonyos Fényszarusi
Erzsébettől született gyermeke Mátyásnak.

A pár nem Kiskunfélegyházán házasodott. Megnéztem Jászfényszarut, ott sem.
Megnéztem Kunszentmártont, mert ott élt ilyen nevű család, de ott sem
házasodtak. Megnéztem Jászapátit, mint Kunszentmárton fő kibocsátó
helységét, de ott sem. Erket is megnéztem, mert ott is élt ilyen nevű
család és közel van a Jászsághoz. Valaki tud segíteni, hogy honnan hozhatta
az új feleségét?

Bónusz: 1760-ban születik Kiskunfélegyházán Karsai Ferenc és Surány
Erzsébet házaspár első gyermeke. Ferenc nevű fia nem volt Mátyásnak
(legalábbis Szécsényi Katalintól kezdve). Házasságot nem ott kötöttek és
nem találom a házasságukat máshol sem. Kiskunfélegyházán hunyt el 1760-ban
Karsai Mihály 50 éves korában. Őt sem találom, honnan jöhetett.

Kunszentmártonon élt annak újratelepítésétől kezdve Karsai család, de
Mátyást, Mihályt és Ferencet nem tudok oda kötni. Az első Karsai János
1659-1739 (Darázs Erzsébet), az ő fia lehet Karsai Farkas 1702-1777
(Mihályi Ilona). Bár a legtöbb kunszentmártoni család Jászapátiból jött,
ott nem éltek Karsaik. A Pentz-féle listában sem látok Karsait, pedig két
irányból is a Jászságra mutat az eredetük 1700-as évek eleji időszakban.

Számomra adja magát a feltételezés, hogy a két Karsai család egy tőről
fakad, valahonnan a Jászságból, vagy annak a közvetlen közeléből. (Bár
Kecskeméten élt Karsai János és Csáry Ilona már 1718-ban.)

Van valakinek bármi ötlete, hogy hol keresgéljek?
Köszönöm előre is.
Balázs