[Csaladtortenet 2] Temesvari varosi polgari iskola

Dr. Zana János jzana9941 at gmail.com
2020. Ápr. 3., P, 11:38:44 CEST

2020. 04. 02. 16:25 keltezéssel, jeno.temesvari at chello.hu írta:
> Temesvár polgári iskoláiba úgy "botlottam bele, hogy a graffay
> családhoz kerestem adatokat, nevezetesen Graffay Ilonához, aki
> Temesvárott volt tanítónő.
> Több osztálynévsort is találtam, ahol tanított, nem tudom, esetleg
> segítség lehert-e, vagy nyom a kereséshez.

Nem családtagot keresek, csak szeretem a muzsikát. Így jutottam el Nádor
Mihályhoz.

Temesvárott született Neubauer Manó néven  1882 április 16-án. Szeretném
a szüleit és testvéreit fellelni, de a FS-ön nem találhatók. A jelek
szerint szülővárosában érettségizett. Van-e remény valahol fellelni
bármely adatát?

https://hu.wikipedia.org/wiki/N%C3%A1dor_Mih%C3%A1ly

Róla van szó. A problémás adat az, hogy az első világháborús adatok
között találtam egy rá utaló hivatkozást Nádor Mihály néven 1918 körül,
ő azonban csak a húszas, vagy harmincas években kapott névváltoztatási
engedélyt.

Nem tartom valószínűnek, hogy valaki a művésznevén vonuljon be katonának.

Van-e valakinek ötlete a kereséshez?  Üdvözlettel  János