[Csaladtortenet 2] felnőttkor, nemesi összeírás

Kóczy T. László koczy at sze.hu
2020. Ápr. 9., Cs, 13:15:50 CEST

Kedves Listatárs!

Az összeírásoknál az én tapasztalatom szerint csak a fiúkat írták össze, de
a legkisebbeket is. Így tettek az utolsó nemesi felkelésnél, 1809-ben
Szatmár vármegyében is, amikor szépapámat, Kóczy Dánielt írták össze,
valamint fiait, a 16 éves Teodort, és a fiatalabb Nándort és Jánost.
Leányait csak szám szerint jelzik. Dániel kora miatt fia, Teodor kel fel
személyesen (habár ő ekkor a nagykárolyi Mezőgazdasági Akadémia hallgatója).
Tehát, a 16 éves fiatalember már felnőttnek, hadra foghatónak minősült.

Ugyanakkor, a legidősebb fiú, a 18 éves Ferenc, aki távol, a Nagyváradi
Királyi Akadémián tanult, NEM szerepel az összeírásban. Másutt sem...

Üdvözlettel:

Kóczy László