[Csaladtortenet 2] Általános kérdés vezetéknevek

Istvan Steuer steueristvan at gmail.com
2020. Ápr. 10., P, 18:39:05 CEST

A 'Gólya, gólya,gilice' alapján a gilicét a madárral azonosítani tévedés.
Épp ellenkezőleg, a gilice a gólya tápláléka, jelentése kb "kis kígyó" vagy
"sikló" (rokonságban van a "giliszta" szóval is)
A régi magyar nyelvben egyébként a gólyát "cakó" néven ismerték. Érdekes,
hogy ebből is van elterjedt csaladnév, a Czakó.
Üdvözlettel, Steuer István

Zoltan, Visart <zoltan at visart.hu> ezt írta (időpont: 2020. ápr. 10., P
10:31):