[Csaladtortenet 2] furcsán fiatal menyasszony

Berci Tóth toberci at gmail.com
2020. Ápr. 12., V, 15:47:00 CEST

Kedves Listatársak!
Először is mindenkinek Kellemes Húsvétot kívánok!
Másrészt egy pár furcsaságot szeretnék veletek megosztani.

Ősapám Farkas Ferenc született 1820-ban Nagyivánon, szülei Farkas Mátyás és
Kristály Anna. Mátyásnak Anna a második felesége, a korábbi házasságából
született Ferencnek egy féltestvére Farkas István 1800-ban a Heves megyei
Poroszlón. Az említett István elvette feleségül az apjának a második
feleségének tehát Annának a húgát Kristály Ilonát aki 1806-ban született
Jászberényben. Ilona a házassága kötésekor 1818-ban 12!!! éves volt, férje
István 18. Első gyerekük egy évvel rá '19-ben született!!
A házasságuknál 18 évesnek jegyezték be, viszont halálakor 1849-ben 43
évesnek írták, így stimmel a születési éve. Megnéztem a környéken sehol
máshol nem született ilyen nevű gyerek, e tájban csak 1806-ban. Ez mennyire
volt elfogadott hogy 13 évesen már gyereket szül valaki akkoriban?

Más érdekesség a családból.
A Kristály testvérek Jászberényiek, Anna is 1791-ben ott született. De a
szüleinek született még egy Anna nevű lányuk 1803-ban aki később férjhez is
ment Csik Istvánhoz ott helyben, az én Annám Poroszlóra került.
Mielőtt bárki kérdezné, nem,, nem halt meg az első Anna gyerek!
Furcsaságok történnek, de engem ez a 12 évesen házasság döbbentett meg
leginkább.
Nem tudom mit gondoljak.

Üdvözlettel:
Tóth Berci