[Csaladtortenet 2] Döbbenetes halál

Tamás Deák tamas.deak at gmail.com
2020. Ápr. 18., Szo, 10:59:32 CEST

Az én egyik kedvenc kutatási területem a csendőrség és a kriminalisztika,
az  időpont és az esetleírás alapján ez klasszikus kóborcigánybanda
támadásnak tűnik. A leghíresebb ilyen eset volt a dánosi rablógyilkosság
1907-ben, ahol az eset forgatókönyve ugyanez (éjfélli támadás, tanúk nem
hagyása).
Az ilyen támadások akkoriban annyira gyakoriak voltak, hogy mai fogalmakkal
mondva,  csak egy hátsó mínuszos hírben jelentek meg. Pl. 1917 áprilisában
az őket igazoltató csendőrjárőr tagjait gyilkolták meg Nagyzerénden, ez
mindössze két mínuszos hír a hungaricanan :

https://library.hungaricana.hu/en/view/Bekes_1917/?pg=104&layout=s
https://library.hungaricana.hu/en/view/Delmagyarorszag_1917_05/?pg=182&layout=s

A Csenőrségi Lapokban elképzelhető, hogy van szó az esetről, de ott
rendszerint személyiségi jogi okokból a neveket megváltoztatták, az eset
súlyától függően a helyszínt is (pl. egy bestiális kisteleki anyagyilkosság
nyomozati ismertetőjében Erdőtelekre), ha látok valamilyen esetet ami erre
illik, jelzem Emőkének.