[Csaladtortenet 2] Házasságot keresek

Lemil lemilpromo at gmail.com
2020. Ápr. 18., Szo, 12:48:44 CEST

Kedves Gazsi,

ami engem illet, bevallom, nem értem, hogy egy 1946 után Magyarországon
született valaki (hiszen a szülei 1946 októberében házasodtak) miért kéne
KÉRJE a magyar állampolgárságát? Szerintem ha magyar állampolgárnak
született 1946-ban, akkor az is maradt, függetlenül attól, hogy gyerekkora
óta Kanadában él és kanadai állampolgár. Annak igen kicsi a valószínűsége,
hogy megfosztották volna az állampolgárságától, hiszen ahogy írod is,
gyerekként került Kanadába.

Szóval - hacsak nem értek félre valamit - szerintem nem kell kérelmeznie a
magyar állampolgárságot, hanem a kanadai magyar nagykövetség konzuli
szolgálatán keresztül kezdeményeznie kell az állampolgársága elismerését
(amit születési anyakönyvi kivonattal igazolni tud, de a magyar állami
nyilvántartásokban is szerepelnie kell) és magyar útlevél kibocsájtását
kérheti, amihez magyar állampolgárként joga van akkor is, ha nem él
Magyarországon.

Üdv,

Tóth Tibor

A fentiek válasz voltak erre a levélre:

1

*946 Október 20-án (ha igaz, egy esküvői fotó hátoldala) kötött házasságot
Tallósi Imre és Kollár Lujza. A fotó Alagon készült, a Dunakesziek nem
tudnak ilyen házasságról. Lehetett akár Göd, Vác is.Utána lehet ennek
valahol nézni?A másik - gyermekük fiatalon Amerikába került, Kanadai
állampolgár. Magyar állampolgárságot szeretne, Megvan a magyar születési
anyakönyve. Emellá kérik a szülők házasságát. Furának tűnik, hisz itt lett
anyakönyvezve, ergó magyar állampolgár volt, amit - elméletben - nem
veszthetett el. Miért kérik a szülők házassági anyakönyvi kivonatát ?Ha
valaki tudja, ne kíméljen :)Üdv,Gazsi*

Mentes
a vírusoktól. www.avast.com
<#DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>