[Csaladtortenet 2] tallósi-Kollár házasság Dunakeszi-Alag..

Péchy Gáspár gazsi at pechy-de-pechujfalu.hu
2020. Ápr. 19., V, 17:32:13 CEST

Kedves Irénke, Heni, ..!

Nagyon szépen köszönöm figyelmességeteket, valószínúleg csak az marad hátra, hogy hivatalos megkeresést kell indítani a környékbeli ( Váctól Fótig ) az anyakönyvi hivatalokhoz.

A vallásukról nem tudok semmit, s a dolgok pikantériája, hogy Tallósi Imre (az apa) 1921-ben született Kürtön, ami ma (s még párszor) Szlovákia. Ergo, bizonyossággal nem lehet megállapítani a született gyermek állampolgárságát, mert 1957-ig az apa állampolgárságát kapta, még ha Magyarországon is született. Feltehetően ez okból kérik a házassági anyakönyvi kivonatot, mert ha a szerint az apa magyar állampolgár volt, a gyermek is az lett, s simán "visszakapja" az állampolgárságot, míg ha az apa szlovák állampolgár volt a házasságkötéskor, úgy gyermekük csak "egyszerúsített honosítási eljárás"-ban kaphat magyar állampolgárságot.

Mégegyszer köszönettel
Gazsi