[Csaladtortenet 2] beiras 1831_23 aug_elhalt Dosáy_járvány?

Julia Szent-Gyorgyi jpmiaou at gmail.com
2020. Ápr. 25., Szo, 21:49:56 CEST

> Helyesebben az elhalt Dósay Anna, néhai Cond. (condam rövidítése), vagyis néhai Kőszeghi Mátyás hátrahagyott özvegye.

Nyílván valami más bejegyzést néztél, mert a szóban forgó halottnak
még élt a férje, és sehol nem szerepel a bejegyzésben a _condam_ szó,
se rövidítve, se kiírva. Sőt, az egész oldalon nincs ez a szó, mert ez
az anyakönyvíró nem úgy fogalmazott: _relicta vid. Xi_-t (vagy
_relict[us] vid. Xe_-t) írt, ami "X-nek hátrahagyott özvegye". De mint
írtam, a szóban forgó bejegyzésben nem ez áll, hanem a fordított
helyzet: _reliquit vid. Xm_ "özvegy X-t hátrahagyván". (A
_viduus/vidua_ helyes ragozásának kérdését következetesen rövidítéssel
kerüli ki.)

Juli
/\ /\