[Csaladtortenet 2] Katona Mihály "V vs N" csaladtortenet digest, 107 kötet, 26 szám

kffarkas kffarkas at upcmail.hu
2020. Ápr. 26., V, 13:22:20 CEST

Kedves Anna!

Alaposan elemezve az anyakönyvi lapon található „N” és „V” betűket szerintem egyértelműen nem lehet letenni egyik oldalra sem a voksot, de valóban inkább V-re hajaz a bejegyzés. De találkoztam egy régi sírfelirattal a napóleoni háború idejéből, ami így kezdődik az emlékezetem szerint:

Itt nyugszik a tersusban T.N.N. „XY” hadnagy úr Vitéz zászlótartó …

(Nem csatában esett el, hanem 70+ évesen elhunyt.)

Vagyis a „V” akár a vitézi (katonai) múltra is utalhat esetleg.

üdv.: Karcsi

Küldte a Windows 10 Posta