[Csaladtortenet 2] KÓTAJ Gorogkatholikus akv-ek

Julia Szent-Gyorgyi jpmiaou at gmail.com
2020. Aug. 6., Cs, 20:35:47 CEST

> > MI AZ A MÉRFÖLDKÖVES GYŰJTEMÉNY????

(Talán azért kiabálásra nincs szükség... :-/)

> Szerintem a Search - Recordsra gondolnak itt.

Nem, a Search - Records az indexelt bejegyzések között keres. Az
egészen más dolog.

Mérföldköves gyűjtemények vannak például a szlovákiai egyházi
anyakönyvekhez és a magyarországi polgári anyakönyvekhez:

https://www.familysearch.org/search/image/index?owc=https://www.familysearch.org/service/cds/recapi/collections/1554443/waypoints
https://www.familysearch.org/search/image/index?owc=https://www.familysearch.org/service/cds/recapi/collections/1452460/waypoints

Az egyháziaknál az első mérföldkő a vallás (ahol hibásan külön van az
ev. ref. és a ref.), utána a kerület, aztán a templom (helység). A
polgáriaknál először a megyét kell kiválasztani, aztán az anyakönyvi
hivatalt (helységet).

---
> Észrevettem néhány 1895 utáni indexelt anyakönyvnél, hogy nem is lehet
> javítani a téves indexelést.

Az indexelés javítása egészen más téma. Jelenleg csak bizonyos
gyűjteményekben lehetséges, például a magyarországi egyházi
keresztelésekben (r.kat. is és ref. is) és az Ellis Island-i
utaslistákban. Azt hiszem, csak véletlen egybeesés, hogy a magyar
kutatásra vonatkozó mérföldköves gyűjteményekből egyik sem javítható.

Juli
/\ /\