[Csaladtortenet 2] görög kat. kiolvasás

Jóna Sándor jona at jonafamily.eu
2020. Aug. 27., Cs, 21:50:30 CEST

Kedves velem együtt gondolkodók!
(... és kezdeti nehézségektől elbátortalanodók!)

Köszönöm az apró segítségeket, nagyon tanulságos volt számomra ez a feladvány.
Sikerült is egy picit elmélyednem a görögösen cirill, pravoszláv görög kat. bejegyzések
és a görög számírás rejtelmeibe.
Lám, az ember sohasem tudhatja előre, mire lesz később jó egy hasztalannak vélt dolog:
nem gondoltam volna 30-35 évvel ezelőtt, hogy az átkos rendszerben erőltetett orosz nyelvtanulásnak
később családfakutatásban fogom hasznát venni :)

Összeállt a hajdúdorogi kirakós:
popa: Kricsfalusy János
házasulandók: Gyökér István 27é ruszin (gör.kat) és
Jóna Mária 21é kalvinka (=reformata, ref. leány)
ideje:1804. január 10. - furcsamód H.nánáson jan. 16. a bizonyságlevél kiadásának dátuma.
tanúk : Rik(os?) > Rékasi? János, Oláh István
Нанаски объявлятели - nánási kihírdetők (gugli: bemondók)

Felbuzdulva a sikerélménytől meg is találtam a vőlegény keresztelését 1776-ban (008116508 - 149 balo. 5.)
és ott már segítség nélkül is boldogultam \o/

Hasonló sikeres kutatást mindenkinek!
Üdv, Sanyi